Extra overleg medezeggenschap en cvb over actieplan sociale veiligheid

De ondernemingsraad en de studentenraad hebben in ieder geval één extra vergadering met het college van bestuur over het actieplan sociale veiligheid. Het actieplan is een van de eisen uit het rapport van de Inspectie van het Onderwijs over het gebrek aan sociale veiligheid op de TU Delft.

Het extra overleg is op woensdagochtend 10 april. Dan is ook beleidsadviseur sociale integriteit Rivka van der Schoor-van Mastrigt erbij. Zij is lid van het projectteam dat toeziet op de totstandkoming van het plan.

Agendaconflict

Ook tijdens de daarop volgende reguliere overlegvergadering op 25 april zal het actieplan worden besproken. Het is nog niet bekend of er hierna nóg een extra overlegvergadering komt. De definitieve versie van het actieplan moet namelijk gereed zijn op woensdag 15 mei.

De extra overlegvergadering van woensdag 10 april is van 10.00 uur tot 10.45 uur. Dit valt samen met de eerste van de vier bijeenkomsten over sociale veiligheid in de aula. Daar kunnen medewerkers, studenten en alumni ideeën geven ter verbetering van sociale veiligheid.

Plan van aanpak

Daarnaast komen er zes kleinere bijeenkomsten die alleen op uitnodiging read-more-closed zijn bij te wonen, is te lezen in een plan van aanpak dat op intranet staat. Ook komt er een grote bijeenkomst met een groep van 100 willekeurig geselecteerde studenten en medewerkers en is er een digitale ideeënbus opengesteld.

Volgens de planning wordt in de week van 15 april de conceptversie van het actieplan besproken met het Integrity Office van de TU Delft. In de week van 22 april moet 90 procent van het actieplan vastliggen en volgen besprekingen met de raad van toezicht, het college van bestuur, een klankbordgroep en het ‘bestuursberaad’.