Actiegroep Students and Staff for Safety start poll over cvb

De zogenoemde Students and Staff for Safety – een anonieme groep TU’ers – hebben in navolging van hun petitie een poll geopend. Ook doen ze een ‘call for action’.

In een bericht op Change.org vragen zij aan mensen of ze denken dat het huidige college van bestuur in staat is om een cultuuromslag te bewerkstelligen die de sociale veiligheid op de TU Delft moet vergroten. Daarbij verwijzen ze naar de column #NietMijnCvB van Bob van Vliet en de ingezonden brief van hoogleraar wiskunde Jan van Neerven met dezelfde hashtag, beide in Delta.

De Students and Staff for Safety vragen mensen die hashtag in te vullen in de online tool Mentimeter tijdens de sessies over sociale veiligheid, die de TU vanaf 10 april organiseert.

De petitie die de Students and Staff for Safety op 5 maart startten, werd meer dan 1100 keer ondertekend. Dat leidde er onder meer toe dat het college van bestuur afzag van het voornemen om de Inspectie van het Onderwijs voor de rechter te dagen.