Stylos bouwt tijdelijk paviljoen in Spoorzone

Ter gelegenheid van hun 130-jarig bestaan hebben leden van studievereniging Stylos (Bouwkunde) een duurzaam paviljoen gebouwd. Het bouwwerk, een ontmoetingsplek voor bewoners en studenten, staat tot en met 27 juni op een lege kavel in de Spoorzone.

Het paviljoen bestaat uit verschillende modules die samen een geheel vormen. De modules zijn gemaakt van gerecyclede materialen en ontworpen in samenwerking met verschillende Delftse organisaties. Als het bouwwerk eind juni wordt afgebroken, ontvangen deze organisaties het door hun ontworpen object.

Zo krijgt buurtvereniging Taste! een kas waar ze groente en fruit kunnen verbouwen, kinderboerderij Tanthof een bijenschuur en is er een terras-overdekking voor leerwerkplaats Stunt. Ook krijgen twee modules een plek op de faculteit Bouwkunde.