‘Ontruim eventueel tentenkamp op TU-campus niet’

Laat studenten gebruikmaken van hun fundamentele recht om te protesteren en ontruim een eventueel tentenkamp op de campus niet. Dit vragen vijftien wetenschappelijke medewerkers van de TU in een brief aan het college van bestuur.

In hun brief verwijzen de schrijvers, verenigd onder de naam TU Delft Faculty and Staff, naar pro-Palestijnse studentenprotesten in verschillende steden. Waar deze in Amsterdam en Utrecht door de politie werden beëindigd en tot geweld en vandalisme leidden, vonden ze in Groningen, Wageningen, Nijmegen, Maastricht en Eindhoven onder voorwaarden doorgang.

De schrijvers dringen er bij het cvb op aan om op eenzelfde manier te reageren. ‘Doe alles wat in jullie macht ligt om de rechten en vrijheden van onze studenten te bewaken. Een eventueel protestkamp moet, mits geweldloos, doorgang kunnen vinden.

Ook vragen ze het cvb op om publiek en inhoudelijk te reageren op de eisen die actievoerende TU-studenten vorige week aan vice-collegevoorzitter Rob Mudde presenteerden.