Recent

Opinie

De academische gemeenschap in Delft oefent zich te weinig in het voeren van een kritisch, beargumenteerd en respectvol debat. Zo kwijnt de academische vrijheid weg, betoogt columnist Bob van Vliet. Hij roept hoogleraren en anderen in hoge posities op om het voortouw te nemen.

Opinie

De klimaatcrisis is zo belangrijk dat duurzaamheidskwesties in alle beslissingen meegenomen moeten worden, schrijft onze nieuwe student-columnist Otto Kaaij. Hoewel de TU volgens hem goede stappen zet, is zij er nog lang niet, met een reclamebord als gekmakende getuige.

Opinie

Het is verontrustend dat de universiteit zo veel consultants inhuurt om haar problemen op te lossen, schrijft Delta’s nieuwe student-columnist Alex Nedelcu in zijn eerste bijdrage. Het belemmert ons in het daadwerkelijk oplossen van problemen, betoogt hij.

Opinie

Dik een maand nadat het rapport van de Inspectie van het Onderwijs uitkwam, geeft columnist Dap Hartmann het college van bestuur gratis advies: maak schoon schip, leg rekenschap af en stop met raamdecoratie.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de Delta-nieuwsbrief. Elke week sturen we je onze beste verhalen rechtstreeks in je inbox!

* verplicht veld
Je status