Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kort

TU zet in op interfacultair onderwijs

Het onderwijs van de toekomst zal steeds vaker interfacultair en zelfs interuniversitair worden georganiseerd, verwacht de TU Delft. Dat betekent dat er niet zoals vanouds één faculteit verantwoordelijk is voor de opleiding van een student, maar meerdere. De nieuwe ‘Pro Vice Rector Magnificus for Joint Educational Affairs’ Hans Hellendoorn moet dit type onderwijs vanaf 1 februari helpen vormgeven.
De hoogleraar regeltechniek is geen onbekende op dit terrein. Zo is hij initiator van het al bestaande Joint Interdisciplinary Project (JIP), waarbinnen studenten van verschillende faculteiten samenwerken. In zijn nieuwe functie is het Helledoorns eerste opdracht om een plan op te stellen voor zowel de bachelor- als de masteropleidingen.
De koerswijziging komt voort uit de ambitie van de TU om studenten op te leiden tot ‘sociaal verantwoordelijke ingenieurs’ die grote maatschappelijke problemen kunnen helpen oplossen. Daarvoor hebben zij volgens de universiteit kennis en vaardigheden nodig die hun eigen vakgebied overstijgen. (SB)

 

Hoofdredacteur Saskia Bonger

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

s.m.bonger@tudelft.nl

Comments are closed.