Particuliere Delftse studentenkamers 14 procent duurder

De huurprijzen van Delftse studentenkamers op Kamernet zijn het afgelopen jaar met meer dan 14 procent gestegen. Die stijging is hoger dan het landelijk gemiddelde van studentensteden, maar lager dan in steden als Amsterdam en Den Haag.

De gemiddelde Delftse kamer op Kamernet kostte in 2023 469 euro per maand. In 2022 was dat 411 euro: dit betekent een stijging van 14,11 procent. De gemiddelde stijging van 24 studentensteden op Kamernet bedroeg 11 procent naar gemiddeld 543 euro. Dat blijkt uit een landelijke rapportage van Kamernet.

Kamernet is het grootste huurplatform van Nederland. Het aanbod betreft merendeels particuliere kamers. De rapportage zegt iets over de prijzen op de woningmarkt waar studenten rekening mee moeten houden.

Tabel van kamerhuurprijzen
© HOP. Bron: Kamernet.

Omgerekend naar huur per vierkante meter blijft Amsterdam veruit de duurste stad (54 euro). In Delft bedraagt de prijs per vierkante meter 29 euro.

Tabel van de kamerhuur in euro's per vierkante meter
© HOP. Bron: Kamernet.