Opinie

Chipcode

De procedure om iets te kopen bij een chipautomaat is volgens mij erg simpel. Uitkiezen en pas invoeren: klaar. Ik kan niet begrijpen dat een gemiddelde student, waarvan toch verwacht wordt dat die over een iets hoger intelligentieniveau beschikt dan de doorsnee burger, dit niet voor elkaar kan krijgen.

In het artikel wordt verder nog genoemd dat er heel wat problemen zijn geweest toen dit systeem werd ingevoerd, daar heb ik echter niets van gemerkt. Misschien dat de invoering wat ongelukkig was gekozen: vlak na de zomervakantie. Nu werden studenten vrij plotseling met het feit geconfronteerd dat ze alleen nog met de chipkaart konden betalen. Als de conversie later in het studiejaar had plaatsgevonden, was het misschien beter gegaan.

Een van de voordelen is, dat je (bijna) altijd iets kunt kopen, want je pas heb je vrijwel altijd bij je, terwijl dat met los geld niet altijd het geval is.

Student geodesie .

Ten eerste wil ik laten weten dat het geschikt maken van de automaten op de hele TU voor chipknip en chipper mij een heel goede ontwikkeling lijkt. De kop ‘Wie weet zijn chipcode nou nog?’ (Delta 28) komt totaal niet overeen met hoe het in de werkelijkheid is. Die uitspraak over een chipcode wordt gedaan door iemand die er waarschijnlijk niet zoveel van afweet, maar dan verwacht ik toch wel dat dit verderop in het artikel wordt rechtgezet. Dit gebeurt echter niet. Integendeel het wordt zelfs nog een keer genoemd als was het waar.

Student geodesie .