www.maroc.nl

De rammelen-rammelen-Ramadan is begonnen. Een maag die lucht kneedt tussen zonsopgang en zonsondergang tenzij je zwanger bent, ziek, op reis of geen praktiserend moslim. De zon gaat deze week op rond kwart over acht ’s ochtends en verdwijnt in het zeewater rond halfvijf ’s middags. Donker is het dan nog niet. Rammelend van de honger wachten tot de duisternis intreedt, is niet van deze tijd. Meer dan tienduizend moslims meldden zich al aan bij Maroc.nl. Eenmaal ingeschreven ontvangt de mobiele moslim dagelijks een gratis Ramadan-SMS die op de minuut nauwkeurig informeert wanneer het etenstijd is. In Amsterdam is dat vandaag om 16.36 uur, Delft volgt ongeveer drie minuten later. Techniek studeren aan de Universiteit van Twente is het best tegen de honger: in Enschede gaat de zon al om 16.27 uur onder.