www.ideebus.net

Teneinde het aantal files te verminderen wil ene Jaques Moors de vluchtstrook voor autoverkeer inzetten. ,,Hulpdiensten kunnen zich bij calamiteiten probleemloos verplaatsen via het onverharde gebied naast de vluchtstrook. Auto’s met pech kunnen in de berm parkeren.” Maar daar zweefden toch al de Hoovercrafts van de hulpdiensten? Overigens is Moors verantwoordelijk voor ruwweg de helft van de ideeën op de site. Ook ene Erik Mijland gaat in het dagelijks leven gebukt onder een grote hoeveelheid creatieve invallen: ,,Is het nu zo moeilijk om een memorecordertje in te bouwen in je gsm-toestel?”, typt hij. ,,Dan hoef je niet twee apparaatjes mee te sjouwen of al je ideeën in je eigen voicemailbox in te spreken.”

Wie zonder winstoogmerk bij wil dragen aan technologische vooruitgang, kan sinds een maand of twee terecht bij de site van Aat de Kwaasteniet. ,,Misschien zijn er studenten die hun ei kwijt willen”, licht hij toe. De site bevat een paar wereldkundig gemaakte ideeën die de mensheid zonder De Kwaasteniet had moeten ontberen.