Wel verdikkie

Zeggen wat je denkt is de laatste tijd overal in Nederland bon ton, behalve in Zwolle. In het tweewekelijkse blad van de aldaar gevestigde Hogeschool Windesheim meende columnist Jan Groen onder de subtiele kop ‘Wel godverdomme’ enige stevige noten te kraken, maar hij kwam van een koude kermis thuis. Het college van bestuur van de ook nog eens christelijke hogeschool maakte korte metten met het vrijmoedige geschrijf van Groen (een pseudoniem) en liet deze week de hele oplage van het blad uit de bakjes verwijderen. De redactie moest diep door het stof door openlijk haar excuses aan te bieden en Groen kreeg zijn congé. In de geboorteplaats van Herman Brood zal geen onvertogen woord meer vallen. (SP)