Weer inbraak in TU-gebouw

Voor de vierde keer in korte tijd is er ingebroken in een gebouw van de TU. De politie heeft nog geen enkele inbraak opgelost.

Afgelopen vrijdag was het gebouw van Materiaalkunde aan de Rotterdamseweg aan de beurt. De inbrekers kwamen ’s nachts binnen via een raam dat op een kier stond. Enkele koffie- en frisdrankautomaten werden vernield, en de deur van de studievereniging werd opengebroken. Naast hondervijftig gulden aan contant geld verdwenen twee bankpasjes, waarvan later vijfhonderd gulden werd gepind. Volgens een woordvoerder is het gebouw van Materiaalkunde niet beveiligd.

Vorige week verdwenen enkele dure lampen en een vogelspin uit de Delftse botanische tuin. In de weekenden daarvoor werd ingebroken bij Civiele Techniek en bij Werktuigbouw. Toen werden kluisjes en contant geld ontvreemd.

In alle gevallen konden de daders ongestoord hun gang gaan. De eerste keer haperde het computersysteem van de beveiligingsdienst VNV. In het tweede geval kwam de gealarmeerde dienst wel in actie, maar reed naar een verkeerd gebouw. Afgelopen zaterdag werd de inbraak ook niet ontdekt door VNV, maar door een studente.

Woordvoerder F. van Rijnswou van de Delftse politie kon gisteren niet zeggen of er schot zit in het onderzoek naar de inbraken. Voor zover bekend zijn er nog geen aanhoudingen verricht.