Vpro goes TU

Een ontdekkingsreis van programmamaakster Jet van Boxtel op de TU heeft vijf uur radio opgeleverd.Bliksemschichten van 200.000 volt. Glare.

,,Jet van Boxtel was razend enthousiast”, vertelt prof.ir. Fons Verheijen. De hoogleraar bouwkunde gaf Van Boxtel een rondleiding langs de ‘architectonische hoogstandjes’ van de TU. De programmamaakster heeft verder onder meer gesproken met L&R-hoogleraar prof. Ir. L. Vogelesang (de man achter Glare), dr.ir. Diemer de Vries (sectie akoestische beeldvorming en geluidsbeheersing van TNW) en Paul Althuis (directeur van Cicat).

Bliksemschichten van 200.000 volt. Glare. Mossellijm. De galmkamer. Computers die kunnen liplezen. Studenten die een klein vliegtuig bouwen. Het is een greep uit de onderwerpen die volgende week van maandag 29 april tot en met vrijdag 3 mei aan bod komen in het Vpro-radioprogramma ‘Madiwodo’ (Radio 747). Vijf dagen lang is het programma, dat wordt uitgezonden van 11.00 tot 12.00 uur, gewijd aan de TU.