Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tramlijn 19 weer vertraagd tot najaar 2025

De indienstneming van tramlijn 19 is weer vertraagd. Uitvoerder Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) gaat nu uit van najaar 2025 voor de eerste reguliere dienstregeling.

Een jaar geleden werden de tramrails van de Mekelweg verwijderd om plaats te maken voor ‘de meest robuuste tramlijn van Europa’. Maar na de zomer vielen we werkzaamheden stil vanwege leveringsproblemen van de juiste kabel en het vezelversterkt beton. Dat waren uitgerekend de onderdelen die de mechanische en elektromagnetische storingen tot een minimum zouden reduceren en de trambaan tot de meest geavanceerde in Europa zouden maken.

Na een lange winterslaap is er de laatste tijd weer activiteit te zien in het baanvak van de tramlijn.  MRDH heeft het over voorbereidende werkzaamheden. Ook meldt MRDH dat voor zowel de kabel als het speciale betonmengsel een leverancier is gevonden en dat contracten worden opgesteld.

Op basis daarvan komt MRDH met de volgende planning: ‘Er is ongeveer een jaar nodig om de hele trambaan aan te leggen. In het voorjaar en de zomer van 2025 worden alle installaties uitvoerig getest en wordt trampersoneel opgeleid. Dit zogenaamde test- en proefbedrijf duurt circa een half jaar. Aansluitend kan tramlijn 19 in de tweede helft van 2025 in gebruik worden genomen.’

Tot die tijd rijden er bussen tussen station en campus.

Bord aanleg trambaan
Het bord staat al een jaar maar blijft actueel. Tram wordt nu eind 2025 verwacht. (Foto: Thijs van Reeuwijk)
  • Zie ook: het laatste nieuws over de tram op de MRDH website

Comments are closed.