Kort

Weer tegenvallers voor tram 19

De Sint Sebastiaansbrug is er inmiddels voor vervangen, maar tramlijn 19 kan voorlopig niet naar de TU-campus gaan rijden. Het tracé zal zelfs niet eerder dan het vierde kwartaal van 2022 klaar zijn. Dat is de zoveelste tegenvaller voor het project. Vanaf het begin was al bekend dat de trillingen die een rijdende tram wetenschappelijk onderzoek van de faculteit Technische Natuurwetenschappen kon verstoren, maar een oplossing is nog altijd niet gebouwd. Uit een vergelijkbare situatie in Utrecht blijkt nu dat niet alleen de bovenleidingen anders moeten, maar ook de sporen beter geïsoleerd moeten worden. Dat heeft de Delftse wethouder Stephan Brandligt de gemeenteraad laten weten. Uit zijn brief komt nog een tegenvaller naar voren. Zou de tram eerst doorrijden tot de campus-zuid, waar naast het reactor-instituut de faculteiten TNW , Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en bedrijventerrein Technopolis liggen, nu zal hij al stoppen bij sport- en cultuurcentrum X. Dat zou met Technopolis te maken hebben. “Hiermee blijven op campus-zuid voldoende vestigingsmogelijkheden voor bedrijven met hoogwaardig onderzoek”, schrijft de wethouder.

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl