Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Short

Weer tegenvallers voor tram 19


De Sint Sebastiaansbrug is er inmiddels voor vervangen, maar tramlijn 19 kan voorlopig niet naar de TU-campus gaan rijden. Het tracé zal zelfs niet eerder dan het vierde kwartaal van 2022 klaar zijn. Dat is de zoveelste tegenvaller voor het project. Vanaf het begin was al bekend dat de trillingen die een rijdende tram wetenschappelijk onderzoek van de faculteit Technische Natuurwetenschappen kon verstoren, maar een oplossing is nog altijd niet gebouwd. Uit een vergelijkbare situatie in Utrecht blijkt nu dat niet alleen de bovenleidingen anders moeten, maar ook de sporen beter geïsoleerd moeten worden. Dat heeft de Delftse wethouder Stephan Brandligt de gemeenteraad laten weten. Uit zijn brief komt nog een tegenvaller naar voren. Zou de tram eerst doorrijden tot de campus-zuid, waar naast het reactor-instituut de faculteiten TNW , Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en bedrijventerrein Technopolis liggen, nu zal hij al stoppen bij sport- en cultuurcentrum X. Dat zou met Technopolis te maken hebben. “Hiermee blijven op campus-zuid voldoende vestigingsmogelijkheden voor bedrijven met hoogwaardig onderzoek”, schrijft de wethouder.


 

Editor in chief Saskia Bonger

Do you have a question or comment about this article?

s.m.bonger@tudelft.nl

Comments are closed.