Tim van der Hagen herbenoemd tot en met 2026

Tim van der Hagen blijft aan als rector magnificus en voorzitter van het college van bestuur (cvb) van de TU Delft. De raad van toezicht (rvt) heeft Van der Hagen herbenoemd tot 7 oktober 2026, meldt het cvb in een bericht dat aan alle medewerkers van de TU Delft is verstuurd.

Zowel de raad van hoogleraren, de decanen van de faculteiten, de ondernemingsraad en de studentenraad onderschrijven de herbenoeming. “We zijn blij dat alle betrokkenen in dit uitgebreide proces hun unanieme steun hebben gegeven,” aldus rvt-voorzitter Collot d’Escury in het cvb-bericht.

Van der Hagen is sinds 2016 voorzitter van het college van bestuur en sinds 2018 rector magnificus. In het cvb-bericht zegt hij het een grote eer te vinden om de komende jaren aan de slag te kunnen.