Wetenschap

Symposium en talkshow over kennisveiligheid

Waarom is kennisveiligheid belangrijk, hoe moet een onderzoeker of universiteit deze waarborgen en hoe kijken ‘industriële onderzoekspartners’ van de TU Delft daarnaar? Dat is het onderwerp van het Engelstalige symposium ‘Knowledge Security: Why, how and the industrial perspective on collaboration’ op vrijdag 23 juni in de Aula. Inschrijving staat open voor alle TU-medewerkers. Na de opening spreken de volgende mensen:

• Joris Teer, China-analist van het The Hague Centre for Strategic Studies, over de vraag van welke onderzoeksgebieden ongewenste kennisoverdracht moet worden voorkomen;
  • Bart Jenniskens, kennisveiligheidsexpert van ASML, geeft een inkijkje in hoe de chipfabrikant samenwerkt met zijn kennispartners en tegelijkertijd zijn intellectuele eigendom beveiligt en ongewenste kennisoverdracht voorkomt;
  • Peter Weijland, TU-programmadirecteur kennisveiligheid, geeft een update over de nieuwste beleidsinstrumenten van de TU Delft.

Het programma is te vinden op de aanmeldpagina van het symposium.

Kennisveiligheid staat hoog op de agenda van de TU Delft. Op donderdag 8 juni tussen 12:30 en 13:30 uur zendt de universiteit een eerder opgenomen interview uit van Studium Generale-directeur Leon Heuts met rector magnificus Tim van der Hagen, universitair hoofddocent en Integrity Board-lid Cynthia Liem en Peter Weijland. Ze zullen bespreken hoe om te gaan met complexe keuzes. (SB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl