SustainaBul: hogeschool wint

Hogeschool Van Hall Larenstein is de meest duurzame instelling van het hoger onderwijs en wint de jaarlijkse SustainaBul. De nummers twee en drie zijn de Vrije Universiteit Amsterdam en Wageningen Universiteit. De TU Delft staat op plaats 12 van de 33. De TU scoort vooral goed op duurzaamheidsonderzoek. In het onderwijs en in mindere mate in de bedrijfsvoering is de score lager.

• Lees hier meer over de TU Delft en de SustainaBul.

Sinds 2012 reiken de idealistische ‘Studenten voor Morgen’ de zogeheten SustainaBul uit. Ze maken een ranglijst van universiteiten en hogescholen waarin ze letten op duurzaamheid in onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Ook bijzondere initiatieven (best practices) wegen in de ranglijst mee. Onder duurzaamheid verstaan de studenten niet alleen milieudoelstellingen als het tegengaan van klimaatverandering, maar bijvoorbeeld ook de strijd tegen armoede en honger en het bevorderen van gendergelijkheid.

Voor de ranglijst kijken de studenten eerst wat ze zelf aan informatie over duurzaamheid kunnen vinden, waarna ze de onderwijsinstellingen om een reactie vragen. Na de antwoorden van de hogescholen en universiteiten bepalen ze de definitieve volgorde. (HOP. BB)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl