Studie Ontwijkende Activiteiten

Ook live is de pianomuziek die dinsdag klinkt tijdens een open podium voor cursisten in Cultureel Centrum Mekelweg 10. Krashna Musika staat vanavond in de Pastoor van Arskerk met stukken van Mozart, Liszt en de zesde symfonie van Mahler. Hoogtepunt van Mahlers zesde vormt een tweetal slagen met een kolossale hamer. Wie de bassen nog harder wil voelen kan zaterdag in het Paard van Troje naar Haagenbasz .

De World Art Gallery (Rotterdamseweg 205, Delft) toont deze week een multimediaproject over zigeuners. Filmhuis Lumen vertoont in verband hiermee speciaal geïmporteerde films over de Roma. Vanavond de film ‘ Smradi’ over twee geadopteerde zigeunerjongens die met vooroordelen van de buren te maken krijgen. De galerie zelf toont onder andere foto’s die zigeunerkinderen maakten van hun leefomgeving.

Nog een fotoreeks die vooroordelen weg dient te nemen is ‘ Picture It’ . Jongeren konden eigengemaakte kiekjes over hun vrijetijdsbeleving inzenden. Vandaag staan de leukste basketbalveldjes, halfpipes en hangbankjes in tijdschrift ‘Nieuwe Revu’. Vanaf 12 december hangen 27 foto’s in Fotomuseum Rotterdam.

Een nieuwe hangplek wordt vanmiddag geopend tegenover station Rotterdam-Blaak: het Winterplein . De komende drie maanden ligt daar twaalfhonderd vierkante meter ijs. Bovendien zijn er winterse activiteiten zoals curlingclinics en morgenavond de ijsdisco Taboo on Ice. Wie het ijs liever breekt dan schaatst kan vanavond naar Asta in Den Haag. De entree voor Wanna break the ice bedraagt op vertoon van een OV-jaarkaart slechts twee euro. Pilsjes kosten vervolgens slechts één euro. Lekker volgieten dus en dan maar kijken of je uitglijdt met je ijsbrekers: ,,Heb je geen pijn aan je voeten? Je danst namelijk al de hele avond door mijn hoofd.” (MH)

www.speakers.nl

www.paard.nl

www

www.winterplein.nl

www.asta.nl

www.happietaria.nl/delft

In Speakers presenteert cabaretformatie Delfts Blok vanavond haar eerste cd: ‘NUL’. Het elftal dat in 2001 het Groninger Studenten Cabaret Festival won, wordt voorafgegaan door twee Friese deernes van N.A.K.K.E.S. , in 2002 finalist tijdens cabaretfestival Camaretten. Maandag tot en met woensdag worden in Speakers Café weer afleveringen opgenomen van ‘ De Vrienden van Amstel Live!’. Wie bij de aanblik van bands als De Dijk en The Nits niet heel hard wil wegrennen, kan vanaf halfacht deel uitmaken van het televisiepubliek.

www.speakers.nl

www.paard.nl