Studenten willen nieuwe sporthal

De Delftse Studenten Sport Federatie (DSSF) vindt dat er een nieuwe sporthal gebouwd moet worden. Volgens een onderzoek van de DSSF is er op het universitaire sportcentrum dringend behoefte aan minimaal dertig uren extra zaalcapaciteit per week.

In de inventarisatie werden alle zaalsporten betrokken. De resultaten maken volgens de bestuurders van de DSSF duidelijk dat er een nieuwe hal gebouwd moet worden bij het Sportcentrum aan de Mekelweg. Hierdoor zou er ook meer ruimte komen voor nieuwe sporten en cursussen.

Ook de competitiespelende tennissers kampen in de zomermaanden met ruimtegebrek. In de afgelopen jaren moesten wedstrijden worden afgebroken of afgelast. De oplossing bestaat volgens de overkoepelende sportorganisatie uit de aanleg van twee nieuwe (gravel-)tennisbanen. Daarnaast zou er onder studenten ook voldoende draagvlak zijn voor de aanleg van vier squashbanen en een cardiofitness-ruimte.

De studenten hebben hun wensen vastgelegd in een sportnotitie, die is toegevoegd aan de beleidsvisie van de directeur van het Studenten Service Centrum. Deze deelt in de wensen van de studenten, maar kent een hogere prioriteit toe aan cardiofitness dan aan squashbanen.

De gezamenlijke notitie is maandag naar het college van bestuur gegaan, die hierover advies inwint bij vastgoedbeheer. Het doel van de notitie is een budgetverhoging voor het sportcentrum. Oorspronkelijk werd gedacht aan zestigduizend gulden per jaar, maar volgens een woordvoerder van de DSSF kan dat bedrag met de nieuwe plannen wel eens hoger uitvallen.

Volgens een onderzoek van de DSSF is er op het universitaire sportcentrum dringend behoefte aan minimaal dertig uren extra zaalcapaciteit per week. Met name de zaalvoetbalvereniging Tutor ontbeert voldoende uren. Deze vereniging heeft vorig jaar 35 nieuwe leden afgewezen wegens capaciteitsproblemen. Dit jaar zouden dat er nog meer zijn.