Studenten willen centrale ouderdag

Als het aan de studentenraad ligt komt er een gezamenlijke ouderdag voor de hele TU. In het voorstel van de studenten moet er een centrale TU-ouderdag komen. Deze wordt opgesplitst in een centraal en een opleidingsgebonden deel.

’s Middags bezoeken de ouders de opleiding van hun eerstejaars zoon of dochter. Het programma hiervoor wordt ingevuld door de opleiding en de studievereniging, maar kent in ieder geval een proefcollege en een borrel.

Bij enkele opleidingen bestaat al een ouderdag, maar het combineren hiervan kan volgens de studentenraad bijdragen aan ‘het TU-gevoel binnen de studentengelederen’. Contact met de ouders van eerstejaars studenten is ‘uit sociaal en marketingoogpunt wenselijk’.

De studenten schreven het voorstel voor een centrale ouderdag omdat ‘de slechte aanmeldingscijfers vragen om een evaluatie van de marketinginstrumenten van de universiteit’. Rector Wakker toonde zich in de overlegvergadering van dinsdag positief over het plan.

In het voorstel van de studenten moet er een centrale TU-ouderdag komen. Deze wordt opgesplitst in een centraal en een opleidingsgebonden deel. Het centrale ochtendprogramma bevat lezingen en studentencabaret. Dit deel wordt verzorgd door de Communicatie en Marketing Groep.