Sport

Ook de dames van Torius presteerden sterk in Eindhoven. In hun eerste duel kwamen ze weliswaar niet verder dan 14-14 tegen Maastricht, maar dat puntverlies maakte de ploeg goed door Nijmegen nipt met 11-10 te verslaan.

Waterpolo % DSZ Wave was stadsgenoot D’Elft 4 zaterdag de baas. De ruime 9-3-overwinning die na afloop op het scorebord stond, deed vermoeden dat de TU-studenten een makkelijke middag hadden gehad. Maar dat was volgens aanvoerder Guido Lammerink zeker niet het geval.

,,Het was zeker géén makkelijke pot”, vond hij. ,,Er werd juist zeer fysiek en behoorlijk hard gespeeld. We hadden wel voor het eerst onze nieuwe zwembroeken aan, met smileys erop. Misschien had die een positieve invloed op ons spel.”

Basketbal % Het eerste team van Punch behield ook deze week de ongeslagen status in de eerste divisie. De Delftse spelers maakten korte metten met BC Voorburg: 90-51. En ook op de ranglijst loopt Punch steeds verder uit op de andere ploegen.

Volleybal % Het herenteam van Punch steeg boven zichzelf uit in de wedstrijd tegen Castellum uit Alphen aan de Rijn. De TU-studenten wonnen eenvoudig met 4-0. En dat terwijl Castellum vorig jaar nog een grote concurrent was van Punch.

,, We zijn deze wedstrijd eigenlijk geen moment echt in gevaar gekomen. We bleven goed spelen met veel servicedruk, degelijke passes en weinig fouten in de aanval”, aldus aanvoerder Jan Jaap Nieuwenhuis. ,,Castellum ging er gedurende wedstrijd steeds minder in geloven, en liet het naar mijn gevoel op het einde een beetje lopen. Hopelijk is iedereen van Punch na deze wedstrijd weer overtuigd van zijn eigen kwaliteiten en van onze kwaliteiten als team. Dan kunnen we deze vorm in de komende weken vasthouden.”

De dames van Punch behaalden eveneens de maximale score van

4-0, maar dan tegen Sovicos uit Den Haag. De conclusie van trainer Joost Hazenbos leek dan ook veel op die van Jan Jaap Nieuwenhuis. ,,De dames van Punch waren in deze wedstrijd van het begin af aan sterker”, zei hij. ,,Ze toonden aan dat ze dit jaar als team flink gegroeid zijn.” (DR)

Handbal % De heren van Torius boekten dit weekeinde twee belangrijke zeges in de Interuniversitaire Competitie (IUC). Op de wedstrijddag in Eindhoven versloeg het team zowel de thuisploeg (24-13) als Maastricht (21-14). Die punten hadden de TU-studenten hard nodig, want hun vorige optredens voor de IUC waren minder succesvol. ,,Na de vorige wedstrijden in de IUC werd het ons duidelijk dat we een betere verdediging nodig hadden”, zei aanvoerder Wouter van Vegchel. ,,Daarom hebben we vorige week in een vriendschappelijk duel met Maastricht al in een andere opstelling gespeeld. Dat bleek verdedigend goed te werken, maar in die wedstrijd was onze aanval weer niet goed genoeg om te winnen. Dit weekeinde vielen uiteindelijk alle stukjes op hun plaats.”

De dames van Punch behaalden eveneens de maximale score van