Sport

Atletiekvereniging de Delvers heeft zondag de zevende plaats bemachtigd op de finaledag van de competitie in de derde divisie. Of de afsluitende wedstrijd in Lelystad daarmee geslaagd is voor de TU-studenten, beslissen ze pas over enkele maanden.

br />
,,We streden op dit evenement vooral voor nieuwe leden”, verklaarde deelnemer Arnout Smit na afloop. ,,Als beginnende studenten een sportvereniging uitkiezen, kijken ze vooral naar de klasseringen op dit soort wedstrijden. Dus als onze ledenlijst in de loop van dit jaar flink groeit, hebben we goed gepresteerd.”

In Lelystad was Smit het grote puntenkanon voor de Delvers: van de 6680 punten die zijn vereniging verzamelde, kwamen er 700 op zijn naam. Smit had die score te danken aan zijn goede optreden op de 110 meter hordelopen. Slechts drie andere deelnemers konden zijn tijd van 16,54 seconden overtreffen. Zelf relativeerde de TU-student zijn race: ,,Ach, ik heb deze tijd nu al een paar keer gelopen, dus het wordt een beetje gewoontjes. Natuurlijk vond ik het prachtig dat ik zo’n groot aandeel had in onze zevende plaats.”

Nanne Homma verbrak zondag als enige Delver zijn persoonlijk record. De 5000 meter legde hij af in 16.53,75 minuten.

De korfballers van Paal Centraal hadden op het Synergy toernooi in Enschede geen tijd om hun grenzen te verleggen. De spelers gebruikten het evenement vooral om vakantieverhalen uit te wisselen met hun tegenstanders. Uiteindelijk eindigden de twee teams die de Delftse vereniging had afgevaardigd op de 10de en de 11de plaats.

,,Maar het was dan ook een gezelligheidstoernooi”, benadrukt Micke Vrolijk, voorzitter van Paal Centraal achteraf. ,,Er werd de hele nacht gefeest, iedereen stond dus met hoofdpijn op het veld. Niemand speelde echt fanatiek.”

Gezelligheid en plezier staan bij Paal Centraal ook in de competitie voorop. Het eerste team komt dit jaar wederom uit in standaardklasse 4A, en dat terwijl de derde plaats die de TU-studenten vorig seizoen veroverden, toch echt recht gaf op promotie. Maar de voormalige voorzitter Andrys Posthuma wilde niet hogerop.

,,Andrys speelde op safe”, concludeert zijn opvolger Vrolijk. ,,Omdat de ploeg dit jaar grotendeels vernieuwd werd, durfde hij de promotie niet aan. Hij kon dat helemaal alleen beslissen omdat hij in een telefoongesprek voor het blok werd gezet door de bond. Als ik destijds in zijn schoenen had gestaan, speelden we nu een klasse hoger.”

Ook binnen de voetbalvereniging Ariston’80 heerst soms verdeeldheid. Op de internetpagina van de club kunnen belangstellenden een verse aflevering lezen van de soap rondom de nieuwe damescoach, Hubert Kuijpers.

Kuijpers reageert met een lang betoog op de commotie die deze maand ontstond over zijn column in het clubblad van zaalvoetbalvereniging Tutor. Hij beschreef Ariston’80 daarin onder meer als een ‘bende eikels’ en een ‘harkerige scoutingclub’. Nu doet de net aangestelde coach boete op www.ariston80.nl : ‘Als Aristonlid moet ik bekennen dat ik onvoldoende rekening gehouden heb met de wijze waarop mensen binnen de vereniging met elkaar wensen om te gaan en dat ik een aantal ongeschreven regels met de voeten getreden heb(%)Alles wat ik kan doen is toezeggen dat ik me in de toekomst meer rekenschap zal geven van de normen en waarden binnen Ariston’80.’

Sportieve studenten die liever wat informeler met elkaar omgaan, kunnen vrijblijvend terecht bij frisbeevereniging Force Electro. Gedurende de maand september organiseert de club gratis cursussen voor beginners. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op http://force.et.tudelft.nl/ .

Tips? Mail naar rijnvis@kabelfoon.nl

Tips? Mail naar rijnvis@kabelfoon.nl