Sport

Met vallen en opstaan maken de rugbyers van DSR-C kennis met de hoogste Nederlandse divisie, de Ereklasse. Vorige week behaalde het net gepromoveerde team zijn eerste overwinning, zondag werden de TU-studenten weer op hun plaats gezet door AAC uit Amsterdam.

br />
DSR-C ging uiteindelijk met 13-41 ten onder in Amsterdam. Vooral in de beginfase sprokkelden de Delftenaren de nodige punten bij elkaar, in de laatste fase van de wedstrijd toonde AAC zich oppermachtig. ,,Ons team ging heel fanatiek van start, maar later bleek dat de spelers van AAC toch wat fitter waren dan wij”, aldus Reinier op ten Noort, voorzitter van DSR-C.

Zelf is de TU-student verre van fit. Nadat hij deze maand tijdens een training zijn knieband scheurde, lijkt het onzeker of hij zelf nog kan proeven van het hoge niveau in de Ereklasse. ,,Als alles meezit kan ik over vier maanden weer in actie komen. Maar ik denk dat onze ploeg ook sterk genoeg is om zich na dit jaar te handhaven in deze klasse. Sommige wedstrijden hebben we weliswaar bij voorbaat al verloren, maar de andere promovendus, RC Hilversum, hebben we vorige week verslagen. En er zijn meer ploegen die we kunnen hebben.”

Amsterdammers kunnen niet alleen beter rugbyen dan Delftenaren, maar ook beter frisbeeën. Force Elektro, de frisbeevereniging van de TU, werd zondag op eigen terrein afgetroefd door twee Amsterdamse ploegen. Zowel Crunch (17-16) als Red Lights (15-9) rekende op de vijfde speeldag van de landelijke competitie af met de Delftse ploeg, die overigens te weinig spelers op de been kon brengen. Voor een uitgebreid verslag van het frisbee-evenement zie pagina 11.

Ook het eerste damesteam van volleybalclub Punch ging dit weekeinde ten onder in de competitie. De combinatie Raaphorst/Noten VSST uit Bodegraven was met 2-3 te sterk. Punch maakte nog wel een 0-2 achterstand ongedaan, maar in de beslissende vijfde set raakte het team volgens speelster Mandy Korf ‘de weg kwijt’. ,,Gezien de vele nieuwe gezichten verwacht ik dat het nog wel even duurt voordat alles perfect loopt bij ons”, concludeerde ze na afloop. ,,Al met al was deze wedstrijd geen slecht begin van de competitie.”

Het eerste herenteam van volleybalvereniging Ariston had nog meer redenen om tevreden te zijn na de eerste competitieronde. De Delftenaren zegevierden met 3-1 over het Nootdorpse DEO. Hun vrouwelijke collega’s speelden bijna helemaal foutloos in hun eerste optreden van dit seizoen. Door een 3-0 zege op Mov’over uit Monster, gaan de Ariston-dames nu aan de leiding in de derde klasse.

Hardlopers die benieuwd zijn of zij hun topvorm dit seizoen ook al te pakken hebben, kunnen terecht bij atletiekclub De Delvers. Op 10 oktober organiseert die vereniging de eerste van een reeks Winterse Wippolderlopen. De race gaat om 19:30 uur van start op het TU-sportcentrum (Mekelweg 8). Over de afstand doet de organisatie nog geen mededelingen, maar deelnemers die toch willen weten waar zeaan beginnen, kunnen contact opnemen met organisator Jan Manschot, tel: (015) 2569130.

Tips? Mail Rijnvis@kabelfoon.nl

Tips? Mail Rijnvis@kabelfoon.nl