Sport

De prijzen worden in Toulon dan ook pas vanaf dinsdag verdeeld. Tijdens de eerste dagen van het toernooi krijgen de zeilers de kans om vertrouwd te raken met de boot, die ze door jury is toegewezen. ,,Wij varen in de Grand Fioc, de oudste boot met de slechtste zeilen”, aldus Versteegh. Omdat de studenten drie uur de tijd hebben genomen om het vaartuig aan te passen en de apparatuur aan boord te verbeteren, verwachten ze toch goed mee te kunnen komen in de race.

Maar dat hooggespannen verwachtingen soms nadelig kunnen werken, ondervonden de spelers van Ariston ’80 afgelopen zaterdag. De ploeg bleef in Den Haag tegen hekkensluiter Marine steken op 1-1. Het team had dit puntverlies volgens coach Rick van Leeuwen voor een groot deel aan zichzelf te wijten. ,,Van tevoren dacht ik dat we hier makkelijk zouden winnen. We hebben ook zeker dertig goede kansen gecreëerd. Daarvan werd er maar ééntje omgezet in een doelpunt. Als er een echte spits in mijn team zou spelen, dan werd hij met gemak topscorer van Delft.”

Ondanks het gelijke spel voert Ariston ’80 nog steeds de ranglijst aan in de 5e klasse. De nummer twee uit de competitie heeft echter twee verliespunten minder. ,,Toch vind ik dat wij kwalitatief de beste selectie hebben”, verklaart Van Leeuwen. ,,We moeten die eerste plek gewoon kunnen vasthouden.”

Ook voor het eerste team van korfbalclub Paal Centraal liggen er nog kansen op een kampioenschap. Dit weekeinde was de ploeg in eigen huis tegenstander TCNH met 10-3 de baas. Nu de eerste helft van de veldcompetitie is afgelopen, bezetten de studenten de tweede plaats op de ranglijst. ,,Een klassering die ons eigenlijk een beetje verbaast”, zegt Andries Posthuma, de voorzitter van de club die vorig jaar promoveerde naar de standaardklasse. ,,We spelen steeds tegen erg goede ploegen en bij iedere wedstrijd staan er behoorlijk veel toeschouwers langs de kant, die allemaal tegen ons zijn. Maar misschien heeft dat juist wel in ons voordeel gewerkt.”

Over twee weken speelt Paal Centraal de eerste wedstrijd van het zaalseizoen. In die competitie treffen de korfballers veel tegenstanders die ze ook het veld tegenkwamen. ,,En dus is het voor ons heel simpel”, stelt Posthuma. ,,De meeste van die ploegen hebben we buiten verslagen, dus pakken we ze in de zaal weer.”

De volleybaldames van Punch spelen altijd in de zaal. Het team versloeg zaterdag in Voorschoten tegenstander Gemini Kang met 3-1. De overwinning was met name te danken aan het goede spel van de vele invallers in het team, die enkele vakantiegangers en geblesseerden van Punch vervingen.

Veel Nederlanders ondervonden in de afgelopen dagen last van het stormachtige weer, maar de vijf TU-studenten die deze week deelnemen aan de Student Yachting World Cup in het Franse Toulon kunnen best wat harde windvlagen gebruiken. In een trainingsessie van het zeilevenement eindigde het team in de middenmoot. ,,We finishten niet als een van de eersten, maar we zijn ook geen laatste geworden”, zo bleef deelnemer Richard Versteegh vaag over de prestatie van zijn team.