Sport

Dat laatste kunnen de hockeydames van Dopie niet zeggen. Die werden weken geleden wel kampioen, maar zijn toch niet zo onoverwinnelijk als wellicht gedacht mocht worden. Ver voor het einde van de competitie haalden de dames op majestueuze wijze de titel binnen. Alle tot dan gespeelde wedstrijden werden gewonnen. Als ware godendochters veegden zij week in week uit de vloer aan met de aardse tegenstrevers. Maar in de resterende reeks duels bleken de Virgiliaansen toch ook gewoon van vlees en bloed en over slechts twee benen te beschikken. Uitgerekend in de prestigieuze confrontaties met de Leidse Studs ging het mis. In Leiden hielden de Delftse studentes hun opponentes nog op 1-1. Daar baalden zij al enorm van, gezien de reactie van aanvoerster Ingrid Weegels, die vastberaden was om in de return op het eigen sportcentrum met haar ploeg revanche te nemen: ,,Dan zullen we even laten zien wie het beste hockey speelt.” Een week later moest zij met de haren berusten in de eerste nederlaag (1-2) van het seizoen. Oorzaak, volgens Weegels: een slechte wedstrijd en het mooie weer. Daar hadden de Leidse Studs blijkbaar minder last van. Geeft niks: Dopie is nog altijd kampioen, Leidse Studs volgt als tweede, op gepaste afstand.

Voor de gemengde competitieteams van de Delftse studententennisverenigingen nadert het uur U. Zowel DSLTC als Tenniphil moeten, met nog één wedstrijd voor de boeg, aan degradatie zien te ontsnappen. Laatstgenoemde ploeg verloor zondag van Oud Wassenaar met 5-3. Als er over anderhalve week niet met 7-1 gewonnen wordt is degradatie naar de zesde klasse waarschijnlijk een feit. ,,De ploeg had nu en dan een off-daytje”, verklaart Wouter Kloosterman van Tenniphil de lage klassering. Zelf speelt de tennisser in het eerste herenteam dat op een veilige plaats in de vierde klasse bivakkeert. Het eerste gemengde team van de tennissende corpsleden, DSLTC dus, speelde voor de derde keer remise. Dit keer werden de punten (4-4) met Zoetermeer 2 gedeeld. Eerder werd tweemaal met 5-3 verloren en in de openingswedstrijd zelfs met 7-1. ,,Ik denk dat we in de laatste wedstrijd aan twee of drie puntjes wel genoeg hebben”, kijkt Floor Jansen alvast vooruit. ,,Als we degraderen is dat supererg. Ik hoop dat we erin blijven, we zien wel.”

Wie goed is in zaken als vrachtwagentrekken of er genoegen in schept om heel dikke telefoonboeken doormidden te scheuren kan zich aanmelden voor de wedstrijd ‘Het sterkste studententeam (m/v) van Nederland 1999’ die op 4 en 5 juni in Rotterdam plaatsvindt (inschrijven tot 28 mei, info op 010-4656337).Spierballen vereist, want er dienen tien verschillende krachtsportonderdelen individueel of per team (bestaande uit twee personen) volbracht te worden. We zijn benieuwd of er tussen al die magere Delftse whizzkids en bebrilde wiskundeknobbels liefhebbers te vinden zijn die zich in durven te schrijven.

Het sportcentrum houdt van 30 mei tot en met 3 juni zijn jaarlijkse sporttoernooi. Naast volleyballen, voetballen met z’n zevenen, tennissen en het gebruikelijke drie uur ‘bommen’, worden er ook scherm-, badminton-, budo- en klimwedstrijden gehouden. Inschrijven kan tot komende woensdag, vijf uur.

Wie zich te buiten wil gaan op de Mega Beach Dag die windsurfvereniging Plankenkoorts zaterdag op het Scheveningse strand houdt, melde zich bij Cilia of Jeroen (2124566).

Vorige week werd op het sportcentrum de interuniversitaire handbalcompetitie afgesloten. Daaraan deden teams mee uit Utrecht, Wageningen, Tilburg en Delft. Bij de mannen zegevierden de Tilburgers en eindigden de Delftse studenten puntloos onderaan. Bij de vrouwen echter pakte Delft de titel. ,,Iedereen was er verbaasd over”, aldus Wouter van Vegchel van Torius, leverancier van de spelers van de TU-ploeg. ,,In de voorgaande acht jaren, sinds onze oprichting, verloren zij altijd alles. Nu zijn ze ongeslagen kampioen geworden.”