SPLNTRS

Kattenduet. Muziek van een geheel ander kaliber wordt ten gehore gebracht door Krashna Musika op zondag 28 april om 15.00 uur. ‘Ludiek Muziek’ heet het programma, dat tevens het laatste reguliere concert is van dit seizoen, en de muzikanten gaan proberen ‘gekke dingen’ te doen. Dat kan leiden tot een kattenduet of een ‘met gekke kleding uitgevoerde spaanse furle.’

KoninginneNach. En dan is er natuurlijk Koninginnenacht, hetgeen vrij algemeen wordt gevierd. Bij Paard op Hol hebben ze, naast het grote programma op vijf podia in het centrum, de KoninginneNach-special met de Japanse jaren zestig-rockers The Billy Child en dj’s Pete en Dandy Dave. In Nighttown draaien legende Richie Hawtin, Michel de Hey, Eric de Man en anderen. Voor wie niet zo lang kan wachten moet vrijdag alvast naar Nighttown, want dan draait Jeff Mills.

Integrate. Op vier mei vindt in de Haagse Hogeschool de party ‘Integrate’ plaats. De organisators pogen niet alleen het beste op de been te brengen op het gebied van muziek en geluid maar ook waar het de visuals betreft. Techno wordt verzorgd door o.a. Dave Miller, Damien Keane en Miss Djax, house en club door Marcella en Rodriguez en er kan gechilled worden op de klanken van Moos, Morpheus en Passetti. Tot 7 uur ’s ochtends. (PvdP)

Brainpower. Aanstaande donderdag (25 april) staat niemand minder dan Brainpower op de planken bij Speakers. Brainpower, de rapper die het eigenlijk heel aardig doet maar in de hardcorescene maar niet geaccepteerd lijkt te worden. Def P, van de Osdorp Posse: ,,Ik vind hem niet slecht ofzo, ik vind gewoon helemaal niets van hem.” Het lijkt allemaal een beetje kinderachtig, want Brainpower is geen sell-out wigger who goes pop.