SPLNTRS

Een paar keer per jaar krijgen jonge theatermakers bij Het Nationale Toneel de kans hun ideeën uit te proberen. Kenmerkend voor deze zogenaamde Werkhuisproducties is dat vaak wordt gekozen voor teksten van jonge auteurs en vrije vormen. Zo laat de in 1997 afgestudeerde regisseuse Maaike van Langen Nederland kennis maken met de controversiële Amerikaanse toneelschrijver Neil Labute. In ‘ Bash ‘ doen drie personages in korte eenakters een afschuwelijke bekentenis. Van Langen zet de toeschouwer op de zolderetage van de Koninklijke Schouwburg in Den Haag bovenop de spelers in een confrontatie met het feit dat zelfs de meest gewone mensen in staat zijn tot de meest afgrijselijke misdaden. Te zien van maandag 25 november tot en met zondag 1 december.

Liefhebbers van klassieke en populaire muziek kunnen komend weekeinde hun hart ophalen. Aanstaande vrijdag geeft personeelsvereniging TU Prometheus samen met de Quasi Big Band ter gelegenheid van haar 80-jarig bestaan een lustrumconcert met bal na in het Stanislascollege aan het Westplantsoen. Op zaterdag vindt in de Nieuwe Kerk een orgelconcert plaats met koorzang door studenten van het Rotterdams Conservatorium. Vervolgens sluit Kamerkoor Delft Blue de muziekreeks af met een ontdekkingsreis door de Spaanse koormuziek, op zondagmiddag om 15.00 uur in de Génestetkerk aan de Oude Delft.

Wil je eens anders uit dan normaal? Ga dan op vrijdag- of zaterdagavond naar een sneeuwbaan. Zowel in het Haagse Snowdome als in het Zoetermeerse Snowworld is het op die avonden partytime. De echte waaghalzen zijn vrijdagavond te vinden op de X-treme Night in Den Haag, waar de beukende beats van een dj en een verrassende lichtshow freestyleboarders en skiërs tot ongekende hoogten brengen. Op deze avond is er alle gelegenheid je moves te perfectioneren en nieuwe tricks te oefenen. Ook in Snowworld kun je vrijdags snowboarden met een dj in de piste. Ben je niet zo bedreven in het boarden en skiën, maar wil je wel een keer op stap in een sneeuwparadijs, dan kun je op zaterdag in Snowdome naar de ‘ Disco on snow ‘ of naar de ‘ Disco Night ‘ in Snowworld. Beide avonden hebben een retrosfeertje met jaren-zeventig- en jaren-tachtigmuziek. In de Uithof wordt zelfs elke week een prijs uitgereikt voor de meest originele uitdossing. Dus zet die afropruik op, haal die bell-bottombroek uit de kast en ski er op los.