Schermvereniging gaat opnieuw van start

De Delftse Studenten Scherm Vereniging (DSSV) heeft na jaren eindelijk weer een bestuur en een ledenlijst. De schermvereniging voor Delftse studenten is op 15 april opnieuw leven ingeblazen door de instelling van een nieuw bestuur.

De DSSV werd in 1963 opgericht, maar was de laatste jaren sterk in het slop geraakt. Volgens de nieuwe secretaris, Reinout Romijn, was er geen bestuur meer en ook geen ledenlijst. ,,Daarnaast was het archief zoekgeraakt. Dat heb ik voor een deel weer bij elkaar kunnen krijgen.”

Enkele nieuwe leden van de schermvereniging behaalden twee weken geleden aansprekende resultaten op het Nederlands kampioenschap schermen in Arnhem. Jessica Holierhoek, studente lucht- en ruimtevaart, werd eerste bij de vrouwen op de sabel en eerstejaars industrieel ontwerpen Laurien Mooij behaalde een tweede plaats. Het driekoppige Delftse mannenteam legde in het eindklassement beslag op de eerste plaats.

De schermvereniging voor Delftse studenten is op 15 april opnieuw leven ingeblazen door de instelling van een nieuw bestuur. Hierin zit ook de huidige schermtrainer van het sportcentrum, H. Niknam. Inmiddels staan er weer zo’n dertig leden op de lijst.