Opinie

Onverantwoord

De overige mensen van het Bureau en diensten zijn onverantwoordelijk. Om dat te onderstrepen worden binnenkort hun functies formeel opgeheven. Zij bestaan dan nog wel als mens maar organisatorisch niet meer. Zij werken voortaan bij een Universitair Service Centrum i.o. dat, zoals pas is medegedeeld door het college van bestuur, nooit zal worden opgericht.

Op termijn zullen zij misschien een plaats vinden in de geclusterde grootfaculteiten, als die er tenminste komen. De voorzitter van het cvb zegt dat ook helder in Delta van vorige week: ,,Ze komen er, als er tenminste draagvlak voor is.” En indien dat niet zo is dan staan er natuurlijk veel mensen bij de gloednieuwe directeuren personeel en financiën op de stoep.

Het gonst in de TUD. Vooral in het Bureau en belendende gebouwen. Met de definitie van acht sleutelfuncties is daar het startsein gegeven tot grootse veranderingen in de structuur en cultuur van de TUD. In de toekomst weten wij waar wij moeten zijn als er iets mis gaat. Halen wij onze doelstellingen niet dan kloppen wij aan bij de nieuwe directeur personele zaken en zijn confrère van financiën. Zij zijn namelijk zeer verantwoordelijk gemaakt en worden daarop afgerekend. Niet helemaal natuurlijk want in de nieuwe ‘concernstaf’ zijn nog zes anderen mede-verantwoordelijk en ook die worden een beetje mede-afgerekend op de resultaten.