Notebooknerds

Lonneke Keeris zich eens af.

Voor haar onderzoek ondervroeg zij drie jaargangen Eindhovenaren. Uit de antwoorden van de 1500 ondervraagden die door hun universiteit van een laptop zijn voorzien, concludeert ze dat het allemaal wel meevalt. Hoewel het apparaat nog nauwelijks wordt gebruikt om vragen mee te stellen aan de docent, loopt het met spelletjes spelen niet zo’n vaart. De gemiddelde Eindhovenaar brengt drie uur van zijn dag door achter het notebook, waarvan de helft voor privé-gebruik. Blijkbaar valt een groot deel daarvan samen met de lunchpauze: meer dan de helft van de ondervraagden zegt zich te ergeren aan medestudenten die zich tijdens de pauze achter hun laptop verschansen.

Kweekt de TU Eindhoven apathische computernerds die hun sociale contacten laten verschralen en hun laptop voornamelijk gebruiken voor spelletjes? Dat vroeg drs. Lonneke Keeris zich eens af.