Meer-dan-Konsumentengids uitgebreid met enquêtes

De nieuwe editie van de Meer-dan-Konsumentengids bevat dit studiejaar ook resultaten van de course evaluation .Vijf in plaats van vier deeltjes telt de onlangs verschenen vijftiende editie van de Meer-dan-Konsumentengids dit jaar.

De gids bevat voor sommige opleidingen resultaten van de course evaluation. Dit is een grote enquête van de TU onder studenten, waarvan de resultaten deels openbaar zijn. Slechts enkele opleidingen hebben de enquêteresultaten overigens bijgevoegd. Zo zijn bij bouwkunde alleen evaluaties met een invulpercentage van minimaal 15 procent opgenomen. Bij werktuigbouwkunde en maritieme techniek zijn de resultaten per kwartaal opgenomen.

Studenten technische bestuurskunde (tb) en elektrotechniek hebben dit jaar niets aan de gids. Hun studieverenigingen werkten niet mee. Volgens Charlotte Elpers van tb-studievereniging Curius wil haar vereniging het binnenshuis houden. ,,Mensen die vragen hebben over een vak kunnen direct bij ons terecht. Dat werkt al jaren prima.” Bij ETV, de studievereniging van elektro, wist niemand waarom ze niet in de gids staan.

Volgens Anne Becker van de Vssd heeft het met tijdgebrek te maken. ,,Materiaalkunde heeft aangekondigd volgend jaar niet meer mee te doen, omdat ze als kleine studie simpelweg te weinig studenten hebben om de stukjes te schrijven”, aldus Becker.

De makers van de gids verzamelden ook uitspraken van studenten over het onderwijs. ‘The English translation of the lecture notes contains many miss-spellings and other anoying errors‘ (lucht-en ruimtevaarttechniek, ae1-018); ‘De docent weet waar de foutjes zitten, alleen meldt hij het niet altijd'(materiaalkunde, mk2302dB) en ‘het boek lijkt op het eerste gezicht een dure, maar mooie nieuwe boekensteun’ (geodesie ge2451).

Vijf in plaats van vier deeltjes telt de onlangs verschenen vijftiende editie van de Meer-dan-Konsumentengids dit jaar. De opleidingen industrieel ontwerpen en technische aardwetenschappen doen voor het eerst mee. In de onderwijsevaluatiegids vertellen studenten wat zij vonden van het onderwijs dat zij volgden in het studiejaar 2000-2001. De studentenvakbond Vssd geeft de boekjes uit en de studieverenigingen schrijven de evaluaties.