Opinie

Lustrumcadeau

Het personeel van de TU heeft inmiddels iets van het lustrum gemerkt. Wij hebben allemaal driehonderd gulden cadeau gekregen. Hoog of laag, fulltime of parttime. En daarbij een wat schuldbewuste brief die ons dankzegt voor ons werk onder de druk van reorganisaties.

Maar die reorganisaties moeten van de TU een modern bedrijf maken. En met wie viert een modern bedrijf zijn feestjes? Juist, met De Klant. Kortom: geef ook eens wat aan de studenten. Een mooie kopieerkaart of een boekenbon. Of een TU-trui. Dan hebben we gelijk een koudetoeslag geregeld.

Ir. W. Kennis

De TU viert dit jaar feest. Het 155ste lustrum. Ergens diep in het hoofdgebouw van de universiteit wordt gewerkt aan het programma. Gelukkig gebeurt dat onder leiding van de voorzitter van de universiteitsraad. Die raad mag dan door Ritzen dit jaar worden opgeheven, maar laat zich niet een feestje onthouden. De universiteitsraad bestaat in mei 25 jaar. En dat moet óók gevierd worden. Nog een lustrum! Hopelijk wordt dan meteen afscheid genomen van dit relikwie uit democratische tijden, want anders moet dat later in het jaar weer gebeuren. Nóg een feestje.

Ir. W. Kennis