krt nws

WegenVastgoedbeheer heeft 1,3 miljoen gulden gereserveerd voor verbetering van de wegen op het TU-terrein. Met het masterplan in het achterhoofd heeft de TU het wegenonderhoud een aantal jaar op een zeer laag pitje gezet.

Maar de kuilen worden zo groot dat ingrijpen nu echt hard nodig is.

Wappen

Gezelschap Leeghwater, de studievereniging van Werktuigbouwkunde, heeft als eerste een eigen wap-pagina in de lucht. Met een wap-telefoon zijn tentamenuitslagen op te vragen, maar ook fotootjes van bestuursleden en informatie over activiteiten van Leeghwater (tagtag.com/leeghwater).

Pionier

Prof.dr. Cees Dekker heeft een van de felbegeerde Pionier subsidies van NWO voor jonge onderzoekers in de wacht gesleept. De natuurkundige ontvangt twee miljoen gulden voor onderzoek naar het bouwen van elektronica met enkele moleculen, elektronische schakelingen ter grootte van miljoenste millimeters. Dekker staat sinds deze maand aan het hoofd van een eigen sectie (Moleculaire Biofysica) binnen de afdeling Technische Natuurkunde.

Geo-informatie

Sinds 15 november heeft Delft een Geo-Database Management Center (GDMC). Dit onderzoeks- en ontwikkelingscentrum is een samenwerking tussen de Delftse geodesie-sectie GIS-Technologie en een aantal bedrijven. GDMC gaat zich richten op het modelleren, selecteren, analyseren, presenteren en verspreiden van gegevens over de locatie en aard van allerlei objecten op aarde. Deze geo-informatie is onder andere van groot belang voor registratie, landinrichting, wegenaanleg en stadsontwikkeling.

Faculty Club

De Faculty Club van de TU komt direct in TU-noord, waarschijnlijk aan de Kanaalweg 3. Tot nu toe gold het monumentale gebouw aan de Oude Delft 75 als locatie. Het college vindt de kosten hiervan te hoog. De voormalige laboratoriumhal van Elektrotechniek aan de Kanaalweg 3 acht het college ook geschikt. Dit besluit betekent nog niet dat het college OD 75 afstoot. Het voert hierover nog overleg met de gemeente Delft.

Wegen

Vastgoedbeheer heeft 1,3 miljoen gulden gereserveerd voor verbetering van de wegen op het TU-terrein. Met het masterplan in het achterhoofd heeft de TU het wegenonderhoud een aantal jaar op een zeer laag pitje gezet. Maar de kuilen worden zo groot dat ingrijpen nu echt hard nodig is.

Wappen

Pionier