Kort nieuws

Honours trackDe studentenraad heeft het bestuur van de TU kritische vragen gesteld over de Honours track – het plan om een zwaardere studiemogelijkheid in de mastersfase aan te bieden.

Prometheus

Personeelsvereniging Prometheus krijgt in 2003 meer geld van de TU. Aanvankelijk wilde het college van bestuur 45.000 euro geven voor de personeelsactiviteiten, maar dat wordt nu 72.500. Vroeger kreeg de vereniging 98.000 euro van de universiteit, dus voorzitter Verhey betreurt de gang van zaken nog steeds. ,,Alleen al de Sinterklaasviering en het kerstdiner voor gepensioneerden kost ons meer dan 45.000 euro.” Binnenkort zit het cvb met Prometheus om de tafel. Het college wil de bezuiniging ook wel over meerdere jaren uitsmeren.

Eindhoven

Maandag kwam het voltallige college van bestuur van de TU Eindhoven bij zijn Delftse collega’s op bezoek. De besturen hebben de mogelijkheden onderzocht voor verdere samenwerking. In september gaven zij, samen met de Universiteit Twente, het signaal af dat de tijd van concurrentie voorbij was. Delft en Eindhoven bekijken nu of er activiteiten te bundelen zijn, om iedere universiteit te kunnen versterken en de financiën efficiënter te kunnen besteden. Delft denkt aan het inbrengen van voertuigtechniek en bouwfysica

Honours track

De studentenraad heeft het bestuur van de TU kritische vragen gesteld over de Honours track – het plan om een zwaardere studiemogelijkheid in de mastersfase aan te bieden. De raad vindt dat eventuele deelnemers niet op behaalde cijfers, maar op motivatie geselecteerd moeten worden. Bovendien zou het aantal deelnemers niet te groot moeten zijn. Anders bewijst dit dat het ,,reguliere curriculum niet zwaar genoeg is”.

Prometheus

Eindhoven