Kort Nieuws

AfvalEen nieuw systeem voor de administratie van gevaarlijke stoffen aan de TU is vorige week vrijdag in gebruik genomen door de directeur van het Facilitair Dienst, ir.

Twaio

De faculteit Ontwerp, Constructie en Productie breidt de tweejarige ontwerpersopleiding Consumentenproducten uit tot een interfacultaire opleiding. Afgestudeerden van Elektrotechniek, Industrieel Ontwerpen, Lucht- en Ruimtevaart, Maritieme Techniek, Materiaalkunde en Werktuigbouwkunde kunnen zich hiervoor vanaf 1 september inschrijven. De naam van de nieuwe opleiding wordt advanced industrial design engineering.
Vlammetje

Het logo van de TU Delft, de naam van de universiteit met een vlammetje op de T, wordt een gedeponeerde merknaam. Het vastleggen van het logo is jarenlang uitgesteld, omdat de TU met een nieuwe huisstijl wilde komen. Nu dat van de baan is, wordt het beeldmerk alsnog vastgelegd. Het college heeft besloten ook de namen ‘University of Holland‘ en ‘Delft University of Technology‘ vast te leggen. In Nederland heeft alleen de Universiteit Maastricht zijn eigen naam zo uitgebreid vastgelegd.
Unesco

De faculteit Bouwkunde gaat Unesco adviseren over World Heritage Sites. Een overeenkomst daartoe werd afgelopen dinsdag getekend. Bouwkunde levert onder meer expertise over de technische staat van cultureel erfgoed. Bouwkunde bracht al verschillende adviezen uit aan Unesco, onder meer over het behoud van de antieke haven in het Libanese Byblos. Om het belang van het project te onderstrepen kwam de Libanese minister van cultuur voor de ondertekening over naar Nederland.
Radex

Het bedrijfsverzamelgebouw Radex aan de Kluyverweg wordt fors uitgebreid. Met steun van de gemeente en de provincie moet het vloeroppervlak verdubbeld worden tot zesduizend vierkante meter. Radex biedt kleinschalige en betaalbare huisvesting voor beginnende ondernemingen. Er zitten nu veertig bedrijfjes in het gebouw. Sinds de oprichting in 1992 zijn er honderdvijftig huurcontracten afgesloten.

Afval

Een nieuw systeem voor de administratie van gevaarlijke stoffen aan de TU is vorige week vrijdag in gebruik genomen door de directeur van het Facilitair Dienst, ir. J.C. Zuidervaart. Het systeem, dat door de TU zelf ontwikkeld is, registreert niet alleen de stromen gevaarlijke stoffen, maar ook de uitstroom van bedrijfsafval, zoals papier en karton. Een goede registratie is nodig om een integrale milieuvergunning te krijgen .
Twaio

Vlammetje