Kindertelefoon voor jongvolwassenen

De Kindertelefoon biedt sinds woensdag ook een hulplijn aan voor jongvolwassenen: de Alles Oké? Supportlijn. 18- tot 24-jarigen kunnen gratis en anoniem bellen als het even niet lekker gaat.

Wie naar de Alles Oké? belt, krijgt een getrainde vrijwilliger aan de lijn. Ook chatten is mogelijk. Zowel chatten als bellen kan ook in het Engels. Elk mogelijk onderwerp is bespreekbaar, benadrukt de website van de supportlijn. Zo mogen jongvolwassenen bellen over stress, somberheid en de coronacrisis, maar kunnen gesprekken ook gaan over drugs, liefde of werk. Momenteel werkt de Kindertelefoon aan een Engelstalige versie van de site. De lijn is bereikbaar tussen 14.00 en 22.00 door te bellen naar 0800-0450.

Er is sinds de tweede lockdown veel aandacht voor het studentenwelzijn. Het ene onderzoek na het andere concludeert dat studenten het mentaal extra zwaar hebben. Ze brengen veel tijd door in hun eentje op een (kleine) kamer en voelen zich somber of angstig. Er zijn zowel landelijke als lokale welzijnsinitiatieven waar TU Delft-studenten terechtkunnen. Lees er hier meer over.

(HOP, Evelien Flink/ Delta)

Nieuwsredacteur Annebelle de Bruijn

a.m.debruijn@tudelft.nl