Inbraak bij Werktuigbouw

In het gebouw van meet- en regeltechniek aan de Leeghwaterstraat is zaterdagavond ingebroken. De inbrekers haalden twee kamers overhoop en gingen er vandoor met tienduizend gulden. Het geld kwam uit twee kluisjes en was bestemd voor rechtstreekse uitbetalingen.

Hoewel de inbraak al rond half negen op zaterdagavond gepleegd werd, ontdekten werkstudenten dit pas zondagochtend. De beveiligingsdienst VNV was niet gealarmeerd omdat er een computerstoring was. VNV zou toegezegd hebben de schade te vergoeden.

De inbrekers haalden twee kamers overhoop en gingen er vandoor met tienduizend gulden. Het geld kwam uit twee kluisjes en was bestemd voor rechtstreekse uitbetalingen. De dieven zouden eveneens voor tienduizend gulden kapot hebben gemaakt. Er zijn aanwijzingen dat de daders bekend waren in het pand van Werktuigbouwkunde.