Glamoureus krassen op de JvB

Hoe komt JvB 7 zo in de spotlights?

,,Er is hier al eens een spotje voor een verzekering opgenomen. Sindsdien staan we ingeschreven bij locatiebureau Goedzoekers”, verklaart bewoner Jeroen Langedijk de aanwezigheid van zijn huis in de commercial. In juni werd JvB 7 benaderd. ,,Eerst is gezocht in de grachtengordel van Amsterdam, maar daar wonen niet veel studenten”, volgens Langedijk. ,,De JvB vonden ze oud en krakkemikkig genoeg. Bovendien kun je zien dat het huis dicht bij het centrum is.”

Afgelopen zomer is het spotje opgenomen. ,,Op 1 augustus van zeven uur ’s ochtends tot twaalf uur ’s nachts stond het huis vol camera’s en werden wij verbannen naar het balkon en de buren. De decorstukken komen uit ons huis, de ‘huisgenoten’ zijn acteurs.”

Hoe rol je eigenlijk een fust omhoog? ,,De meeste mensen denken dat het fust gewoon omlaag rolt en de film achterstevoren wordt afgespeeld. In werkelijkheid wordt het fust omhoog getrokken aan een kabel door een auto die over de binnenplaats rijdt. De kabel is digitaal weggepoetst.” En de ontploffing? ,,Een zak met blusschuim die met een grote katapult tegen het raam is geschoten. In de oorspronkelijke versie baden de studenten na afloop in het schuim, maar dat is eruit geknipt.”

Zelf nog iets aan het spotje overgehouden? ,,Een hoop leuke reacties van vrienden en een leuk bedrag”, onthult Langedijk. ,,Genoeg voor een nieuwe vrieskist, een wasmachine en een huisfeest.” Tijdens het huisfeest afgelopen vrijdag werden bezoekers getrakteerd op een gratis kraslot. ,,We hebben de Krasloterij gebeld en die waren zo goed om 240 loten te doneren.” Nog iemand miljonair geworden? ,,De opbrengst viel enigszins tegen: iets van 150 euro. Tenzij mensen hebben verzwegen dat ze een ton hebben gewonnen.” (MH)

Het spotje staat in de top tien van leukste commercials in september.

www.ster.nl

In de nieuwste tv-reclame voor de Krasloterij vormt studentenhuis Jacoba van Beierenlaan 7 het decor. In het filmpje krast een student een winnend lot terwijl een bierfust uit zichzelf de trap oprolt en in de keuken ontploft. Hoe komt JvB 7 zo in de spotlights?

Het spotje staat in de top tien van leukste commercials in september.

www.ster.nl