Opinie

Geen gezicht

De boodschap van onmondig gemaakte studenten is niet onopgemerkt gebleven.

Het vervolg van de actie is wat merkwaardig en tekent de tijd. Bijna de gehele politieregio toonde belangstelling. Aan het eind van de dag lag er een heuse aangifte, procesverbaal en een schadeclaim. Dat kan toch niet in academia. Is het echt zo dat zelfs in Delft alles wat boven het maaiveld uitsteekt wordt kaal geschoren of uitgepoetst zonder enig begrip of fantasie? Nog even en wij zijn terug in de jaren zestig waar hardere acties nodig waren om krampachtige bestuurderen te overtuigen dat zelfs studenten wat te vertellen hebben.

Vandaag moeten volgens de MUB de spelregels voor medezeggenschap van studenten klaar zijn. Dat lukt van geen kanten. Delft sloft weer achteraan. Tja, als studenten de ruimte niet krijgen, zullen zij die maar moeten nemen.

Het droefkijkende punthoofd is niet meer. Alleen bij strijklicht vroeg in de morgen is het nog zwakjes te zien. Jammer voor de bibliotheek, maar je moet toegeven dat het idee van dat hoofd gewoon goed was. De boodschap van onmondig gemaakte studenten is niet onopgemerkt gebleven.