Gebouwen TU makkelijk vinden met nieuwe plattegrond

Als je een bezoeker probleemloos naar jouw kantoor binnen de TU wilt leiden, is het beste gebruik te maken van de nieuwe plattegrond van de TU Delft.

/strong>

De TU Delft kunnen de meeste mensen wel vinden, alleen op het TU-terrein zelf raken bezoekers makkelijk het spoor bijster. Op de voormalige plattegrond was het bijvoorbeeld alleen mogelijk om de weg naar jouw kantoor te tekenen en niet om een routebeschrijving toe te voegen. Ging je deze getekende route faxen, dan had de ontvanger de grootste moeite om de juiste weg te ontcijferen.

Een professionele organisatie moet makkelijk te vinden zijn en daarom heeft de TU besloten om te zorgen voor een betere plattegrond. Dina Konings, medewerker public relations bij de Communicatie & Marketing Groep (C&MG), heeft deze taak toegewezen gekregen. ,,Er komen twee varianten: een digitale en een papieren. In de loop van het jaar komt er op de TU-site een interactieve plattegrond. Hierbij is het mogelijk via een keuzebalk de locatie van bijvoorbeeld een opleiding, onderzoeksschool of laboratorium te selecteren. Op het scherm verschijnt vervolgens de plaats van het geselecteerde gebouw, het adres en de route ernaar toe vanaf Delft-Zuid.”

Zwart rondje

Bij uitnodigingen voor congressen en symposia vervult de papieren plattegrond een onmisbare functie. ,,Deze heeft een belangrijke facelift ondergaan. De voorgaande was vrij gestileerd en het was lastig te zien hoe de TU-wijk lag ten opzichte van andere bebouwing van Delft. In de nieuwe plattegrond zijn de omringende straten van Delft teruggekeerd”, zegt Konings. ,,Daarnaast waren de nummers van de TU-gebouwen aangegeven met een zwart rondje met witte cijfers. Het bleek dat bij faxen deze nummers moeilijk leesbaar werden. Bij de nieuwe plattegrond zijn de nummers zwart in een wit vlak en blijven daardoor % ook na het faxen – beter zichtbaar. Eveneens zijn nu de gebouwnummers aangehouden die TU Vastgoed hanteert. Het is belangrijk een zelfde lijn te trekken in de communicatie binnen en buiten de TU, anders leidt dat tot verwarring.”

Het grote voordeel van de nieuwe papieren plattegrond is dat iedereen er zelf een routebeschrijving op kan printen. Op de voorkant is hiervoor ruimte uitgespaard en met behulp van een MS Word sjabloon kan iedere medewerker de routebeschrijving naar zijn kantoor er in printen. Konings: ,,Het kader dat hiervoor is vrij gelaten is ruim genoeg en een medewerker kan er eveneens de rest van zijn gegevens % zoals functie of e-mail adres % in kwijt.”

Om die routebeschrijving in het uitgespaarde kader te plaatsen moet een medewerker gebruik maken van de sjabloon dat op de TU-site staat. Het is te vinden door te surfen van ‘medewerkers’ naar ‘personeelszaken’ en vervolgens naar ‘plattegrond’. Daar staat het % Engelse of Nederlandse – sjabloon dat gedownload kan worden. Met behulp van de invulschermen kan een medewerker zijn gegevensinvullen. ,,Verder hoef je alleen maar de voorgedrukte plattegrond in de printer te leggen en kunnen de gewenste gegevens erop worden geprint”, aldus Konings.

Ieder secretariaat heeft ondertussen vijf nieuwe plattegronden ontvangen. Konings: ,,Wij vonden dat een goede verspreiding het beste bij hen kan beginnen. De secretariaten vervullen een spilfunctie bij het versturen van uitnodigingen en het maken van afspraken. Bovendien heeft iedere medewerker op een of andere manier met een secretariaat te maken en kan hij of zij daar aankloppen voor een voorgedrukte plattegrond. Vijf plattegronden zijn natuurlijk niet voor langere tijd toereikend, wie meer exemplaren wil hebben die kan deze voor 0,25 gulden (0,11 euro) per stuk bij het secretariaat van C&MG bestellen.”

Secretariaat C&MG (015) 2787027/voorlichting@tudelft.nl

website: www.tudelft.nl/medewerkers/personeelszaken/plattegrond