De 11 van

Constantijn Berning (22). De bouwkundestudent en Oraslid is anderhalve week geleden benoemd tot voorzitter van de studentenraad voor het komende collegejaar.

/strong>

Wanneer heb je voor het laatst ruzie gehad?

Een paar dagen geleden met mijn huisbaas. Hij wilde een huurverhoging doorvoeren en daar was ik het totaal niet mee eens. Het was wel een constructieve ruzie want uiteindelijk is de huurprijs constant gebleven.

Waar zal je nooit op besparen?

Op eten en drinken. Ik let ook nooit op de aanbiedingen in de supermarkt.

Waar zit jij over tien jaar?

In ieder geval in Nederland. Het lijkt me wel leuk om voor een korte tijd in het buitenland te zitten, maar ik ben te gehecht en te trots op de Nederlandse cultuur om langere tijd buiten de grenzen te verblijven.

Als je geen bouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Technische bestuurskunde. Ik houd wel van de combinatie alfa met techniek.

Wat is de beste plek om te wonen in Delft?

De Verwersdijk of een andere straat aan een gracht in het centrum.

Wie zou je wel een dag willen zijn?

André Agassi. Niet omdat ik Steffi Graf zo leuk vind, maar omdat ik graag zo goed zou willen tennissen.

Wat is je openingszin?

‘Hé, hoe gaat ie?’

Waar ben je het meest aan gehecht?

Een kopje koffie op de vroege morgen.

Wat vind je van het aangekondigd afscheid van premier Kok?

Hij heeft het juiste moment gekozen, hij neemt afscheid op zijn hoogtepunt. Absoluut een premier waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.

Wat zou je aan de TU willen veranderen?

Ik zou graag zien dat de TU van zijn grijze imago afkomt. Het lijkt me goed als zowel studenten en medewerkers trots zijn om verbonden te zijn aan de TU Delft. Een beetje meer imagebuilding kan geen kwaad.

Waar heb je een hekel aan?

Mensen die zeuren over problemen die met een goede aanpak gewoon opte lossen zijn.

Wanneer heb je voor het laatst ruzie gehad?

Waar zal je nooit op besparen?

Op eten en drinken. Ik let ook nooit op de aanbiedingen in de supermarkt.

Waar zit jij over tien jaar?

Als je geen bouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Technische bestuurskunde. Ik houd wel van de combinatie alfa met techniek.

Wat is de beste plek om te wonen in Delft?

De Verwersdijk of een andere straat aan een gracht in het centrum.

Wie zou je wel een dag willen zijn?

Wat is je openingszin?

‘Hé, hoe gaat ie?’

Waar ben je het meest aan gehecht?

Een kopje koffie op de vroege morgen.

Wat vind je van het aangekondigd afscheid van premier Kok?

Wat zou je aan de TU willen veranderen?

Waar heb je een hekel aan?