Daniel Goldin bezoekt Delft

Goldin, de man die de Nasa omvormde tot een meer kostenbewuste en commercieel opererende organisatie dan de spreekwoordelijke geldverspiller die het voorheen was, houdt onder de titel Day dreamers, sign up here to open up the heavens de openingsrede. Bij de andere sprekers hoort de Nederlandse ruimtevaarder en TU-hoogleraar Wubbo Ockels. Aan het einde van de dag vallen er voor de aanwezige studenten vier ‘zero-G’-vluchten te winnen waarmee de sensatie van gewichtloosheid korte tijd aan den lijve valt te ervaren.

Daniel S. Goldin, die van 1992 tot 2001 aan het hoofd stond van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie Nasa, bezoekt op dinsdag 9 april de TU Delft. Hij is te gast bij het Ruimtevaartdispuut van de Vliegtuigbouwkundige Studievereniging ‘Leonardo da Vinci’. Dat belegt onder de titel A ticket to space een ruimtevaartevenement voor alle techniekstudenten. De vraag naar de invloed van ruimtevaart op het dagelijks leven, vooral dat van consumenten, staat centraal. Zal ruimtetoerisme ooit een alledaags vermaak worden?