Computer-Furby

Het blijft een saai en spuuglelijk ding, zo’n computerkast. Maar de doorgewinterde computernerd heeft daar iets op gevonden: de casemod – kort voor case modification, oftewel: het esthetisch verantwoord verminken van je computerkast.

br />
De echte geek trekt nu verongelijkt zijn wenkbrauwen op. Die heeft allang een Furby gemold en al piepend en schreeuwend in zijn pc gestopt, de dramatisch rollende ogen koelbloedig negerend.

Niet? Nooit van gehoord? Dan moet je echt even het internet op. Op zijn site geeft de Amerikaan S. Miles – ‘married to an extremely caring and understanding woman who doesn’t understand a damn thing I do but loves me regardless‘ – de laatste tips voor het verbouwen van je computerkast. Liever een paarse case? Miles weet welke verf je moet gebruiken. Saturday Night Fever in je monitor? Miles weet hoe.

Hooguit iets om op een druilerige zondagmiddag aan te prutsen, maar zijn kinderen vinden hem in elk geval ‘pretty cool’. En toegegeven: de verbouwgrage Amerikaan houdt er een vlot pennetje op na, wat het stappenplan zo leuk maakt om te lezen, dat je de casemod bijna niet meer hoeft te bouwen.

Goed. Om te zorgen dat ook jij na het bouwen nog zo cool bent nog even het volgende: de Furby-casemod is iets voor mietjes en meisjes, maar een simpel kastje met doorzichtige zijkant en roze tl-balkje is al heel modieus. Voor een eurootje of twintig heb je bij de gemiddelde computerzaak al een standaard bouwpakketje te pakken. Voor wie wat verder durft te gaan biedt Miles een stappenplan om een complete elektro-ball in te bouwen, zelf te vervangen door een lavalamp of ander afgedankt elektrisch aangestuurd spul. Ook nog te soft en op zoek naar hardcore? Dan gewoon even doorklikken via de aanbevolen links. (JB)

www.designmethod.com/bling . .

www.designmethod.com/bling . .