Opinie

Austin is niet bleek

In Delta nr 32 van 31 oktober meldt Christian Jongeneel in het artikel ‘De bleekheid van Austin’ dat het Capitool in Austin roze is. Dit is niet juist, het is (rood) graniet.

br />
Een beetje slordig gezien de aandacht die Jongeneel besteedt aan de bouwkundige aspecten van Austin. Zoveel zelfs dat de titel van het stuk ontleend is aan het waarde-oordeel van Jongeneel over de architectuur van de campusgebouwen. Wellicht verwend door de verfijnde architectuur rondom de Mekelweg besteedt Jongeneel een alinea aan de in zijn ogen lelijke gebouwen.

Het was misschien verstandiger geweest deze ruimte te vullen met informatie die de Delftenaar met plannen om in het buitenland te studeren wèl interesseert. Naast de kwaliteit van het onderwijs, waaraan Jongeneel gelukkig wel aandacht besteedde, zou ik graag de superfaciliteiten van de universiteit hier willen noemen. De student is hier koning, zo zijn bibliotheken en computerzalen 24 uur per dag open.

Niet onbelangrijk puntje is verder dat het leven in Austin goed is: prachtige omgeving, korte-broek-weer, live music capitol of the world en een in alle opzichten bruisend nachtleven. Kortom, een aanradertje als het je niet zoveel kan schelen hoe de gebouwen eruit zien.