Alumnivereniging opgericht

Sinds dinsdag kent de TU officieel een alumnivereniging. Inmiddels hebben zich 123 leden aangemeld. Afgelopen zaterdag presenteerde de alumnivereniging zich voor het eerst met een stand op de Technologiedag.

De animo voor het lidmaatschap van het Comité van Aanbeveling was bijzonder groot. Op de lijst staan onder meer Shell-topman Jeroen van der Veer als voorzitter, Wim Dik, Francine Houben, Mickey Huibregtsen, Nobelprijswinnaar Simon van der Meer, Roel Pieper en prins Johan Friso.

Het oprichtingsbestuur van de alumnivereniging wordt voorgezeten door voormalig HBG-topman Jan Veraart. De bedoeling is dat dit bestuur een jaar actief zal zijn.

Afgelopen zaterdag presenteerde de alumnivereniging zich voor het eerst met een stand op de Technologiedag. De 104 leden die dat opleverde noemt collegevoorzitter de Voogd nog niet indrukwekkend. ,,We kregen wel veel vragen wat de alumnivereniging gaat doen. Binnenkort sturen we een mailing met onze plannen naar alle alumni.” Op dit moment telt de vereniging 123 leden.