Opinie

Afstudeerfonds (2)

Met de mening van Marnix Blom ben ik het dus niet eens. De TU doet er juist alles aan om de studenten zoveel mogelijk te helpen. Mijns inziens wordt er door de TU op zeer royale wijze ‘dank je wel’ gezegd. Ik ben het college van bestuur daar dan ook dankbaar voor.

Het college van bestuur heeft, met zijn besluit over de aanvragen voor ondersteuning uit het Afstudeerfonds, gewacht op de goedkeuring van de wet die voor de student gunstiger toewijzingscriteria zou bevatten. Om een voor de studenten zo gunstig mogelijke beslissing te kunnen nemen, heeft het besluit dus op zich laten wachten. Dat mensen nu in financiële problemen kunnen komen, is duidelijk. Ook hiervoor heeft de TU een goede regeling getroffen. Bij het Studentenadviesbureau bestaat namelijk in geval van nood de mogelijkheid om renteloos geld te lenen om in het levensonderhoud te kunnen voorzien.