Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ongecategoriseerd

Zo zag de opening van het academisch jaar eruit

Hoogleraren in toga, speeches van hoogwaardigheidsbekleders en prijsuitreikingen: gisteren opende de TU het academische jaar. Fotograaf Ernst de Groot maakte deze sfeerimpressie.

Het publiek in de aula hoorde college van bestuurslid Anka Mulder de standaard collegeduur van twee keer 45 minuten ter discussie stellen. “Dat is een willekeurig gekozen lengte, die in stand wordt gehouden door traditie. Het is de hoogste tijd dat we gaan nadenken over alternatieven.”


Mulder is voorstander van onderwijsvernieuwing. Onderzoek heeft volgens haar aangetoond dat de concentratiespanne van studenten veel korter is. Zij wil data gebruiken om hun leergedrag beter te begrijpen en vorm te geven. “We hebben nu de kans om evidence based onderwijs te ontwikkelen.” 


Na Mulder betraden andere hoogwaardigheidsbekleders het podium, zoals rector magnificus Karel Luyben, keynote speaker Peter Hinssen en hoogleraar mens-machine interactie Catholijn Jonker. Ze zagen hoe Paulien Herder werd verkozen tot Leermeester 2017 en hoe de studenten van de Motown Movement de Student Inspiration Award kregen.


En daarna? Daarna was er de borrel, in toga.

Collegelid Anka Mulder.
Hoofdredacteur Saskia Bonger

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

s.m.bonger@tudelft.nl

Comments are closed.