Kort

Yes!Delft en Erasmus maken verbinding

Kweekvijvers voor startups Yes!Delft en het Erasmus Centre for Entrepeneurship (ECE) hebben het initiatief genomen voor Talents United om talenten uit verschillende disciplines samen te brengen. Het uitgangspunt is dat diversiteit een voorwaarde is om tot een multidisciplinair en succesvol team of bedrijf te komen.

De aanleiding voor dit initiatief is dat veel succesvolle beginnende ondernemingen uit beide centra ontwikkeld zijn voor een beperkte doelgroep, en dat er weinig wisselwerking is tussen startups uit de beide steden. De initiatiefnemers van Talents United gaan ervan uit dat een grotere diversiteit in vaardigheden essentieel is voor het oplossen van hedendaagse urgente en complexe problemen.

“Ik hoop dat over vijf jaar alle startups uit onze centra teamleden van andere studierichtingen en universiteiten bevatten”, zegt ECE-directeur Martin Luxemburg.

Zijn Delftse collega Evert Jaap Lugt zegt: “We willen startups in de gelegenheid stellen om talent uit onze universiteiten te rekruteren zodat ze in de regio blijven terwijl de onderneming groeit. Dat is cruciaal voor het competitieve ondernemersklimaat in Zuid-Holland.”

Evert Jan Lugt (links, Yes!Delft) en Martin Luxemburg (ECE) presenteren hun nieuwe plan: Talents United. (Foto: Yes!Delft)

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl